Forgalomba állt egy új magyar villanybusz, ingyen lehet utazni rajta
A hatótávolsága 300 kilométer egy feltöltéssel.
A hatótávolsága 300 kilométer egy feltöltéssel.
Azt az egy hidrogénhajtású buszt Csepelen és Szigetszentmiklóson használnák.
Az újdonság teljes elektromos hajtásrendszerét magyar mérnökök tervezték és építették meg.
A BYD-buszok a belvárost átszelő vonalakon fognak forgalomba állni 2026-ban.
Több mint 18 méter hosszú a jármű.
A Toshiba egy brazil és egy japán céggel még 2018-ban kezdett bele egy újfajta akkumulátor fejlesztésébe, a munka gyümölcse pedig mostanra érett be. És itt most nem évtizedes esélyekről van szó: az elektromos buszokba szánt akkumulátor már 2025 tavaszán piacra kerülhet.
Az első prototípus példány már elkészült.
Egyre valószínűbb, hogy elektromos buszokat gyártó üzem épül a városban.
A városba nem akkumulátorgyár, hanem elektromos buszokat gyártó üzem érkezhet, bár ez még nincs kőbe vésve. De annak farvizén újabb akksigyár is épülhet, Kisteleken. És akár egy BYD elektromosautó-gyárat is felhúzhatnak Dél-Pesten.
A típust kivonták a forgalomból.
Vélhetően azért nem a Volkswagen ID.Buzz ellenfelének szánják.
A Budai Várban újabb lokálisan zéróemissziós busz tesztjébe vágott bele a BKV Zrt.
A kínai akkumulátorra és villanymotorra épülő magyar fejlesztésű autóbuszt több európai helyszínen is használják, tesztelik.
Élesben először egy német városba tartó elektromos busszal fogja tesztelni a vezeték nélküli töltési technológiáját az Electreon. Később lakossági, kereskedelmi és önvezető flották töltéséről is gondoskodna ezzel a módszerrel a vállalat.
A városvezetés úgy határozott, hogy az energiaárak elszabadulása miatt hétköznapokon dízeleket közlekedtetnek az elektromos buszok helyett.
A dízel buszok tankolása helyett napelemekről töltik a járműveket.
A norvég főváros 450 elektromos buszt szerez be, hogy lecserélje a dízelüzemű közlekedési eszközöket.
A Volánbusz Mercedes eCitaróinak már a beszerzése is botrányosra sikerült, ugyanis egyértelműen politikai és nem szakmai döntés született, amikor kiválasztották a típust. Az elektromos buszok karrierje később sem alakult túl jól. A 7,35 milliárdért vásárolt Mercedesek ritkán vannak forgalomban, inkább állnak, mint mennek. A Volánbusz szerint minden rendben van a budapesti agglomerációban közlekedő eCitarókkal, a tények azonban mást mutatnak.
Fenntarthatatlanná vált a fenntarthatónak vélt járművek üzemeltetése, a rendbetétel árából három busz is kijönne. A cseréért azonban nem mindenki lelkesedik.
A projekt a Zöld Busz Program közel 70 százalékos vissza nem térítendő támogatásával valósult meg.